Amit érdemes a rukkoláról tudni

 

  • A rukkola, mint a legtöbb levélzöldség – például a paraj – nitrátot is tartalmaz. Ennek mennyiségét csökkenthetjük, ha a levelek vastagabb szárát eltávolítjuk, mert abban van a legtöbb. Gyerekeknek és időseknek azonban csak ritkán és keveset szabad enni belőle.

 

  • Apróra vágott rukkolával gyorsan és hatásosan fűszerezhetünk, például vajas kenyeret, zöldségkrém levest, főtt tésztára való mártásokat, burgonya- vagy rizsköretet.
  • Nem tartható el sokáig. Néhány napig azonban megőrzi frissességét, ha hideg vizet permetezünk rá, majd kissé lerázzuk, és lazán frissen tartó fóliába vagy zárható műanyag dobozba tesszük. A hűtőszekrény zöldséges rekeszében áll el legtovább.
  • Mint minden levélzöldséget felhasználás előtt, a rukkolaleveleket is alaposan meg kell mosni. Mosás után szárítsuk le, mert nagy víztartalma amúgy is felhígíthatja ételeinket.
  • Lehetőleg ne főzzük, mert átütő ízét és színét a hőtől gyorsan elveszti.
  • Nem érdemes lefagyasztani, felengedés után nyúlós lesz.

 

One thought on “Amit érdemes a rukkoláról tudni

Comments are closed.